fredag 19 juli 2013

Riktigt pinsamt..och nedkletad med färg..

Det var ett tag sedan jag var här, har helt allvarligt glömt bort min blogg (hur man nu kan göra det...) Nu sitter jag här i alla fall. Var inne och kikade på Facebook när det slog mig att jag inte bloggat på evigheter. Vad har hänt? Jo, en hel del. Har fått fast jobb 100% på min skola. Perfekt - trivs så bra, både med elever och personal! Kan inte bli bättre. Har nu ett långt skönt sommarlov. Känns konstigt, har inte haft semester på sju år, så det var kanske välbehövligt. Barnen och jag är för första gången lediga tillsammans. Gubben som läser till sjuksköterska får roa sig med jobb i stället! I dag var vi uppe tidigt, nja, lite tidigt i alla fall (alla håller kanske inte med mig)men klockan 08.00 var vi uppe i alla fall. Efter frukost blev det raka spåret till Maxi i Hässleholm för matinköp! Ungarna äter som hästar nu på sommarlovet. Sedan blev det till att hämta hö till de hungriga getterna (tycker vi hämtar hö hela tiden) Nu ska det städas, ska försöka tvinga barnen till att hjälpa till. Var nere vid sjön med svärmor igår. Vi satt i ca 1 timme och sedan höll vi på att frysa ihjäl - det blåste så fruktansvärt kallt. VI klädde på oss allt vi hade, men det blåste iskallt rakt igenom. Vi körde hem och åt vår matsäck på altanen, betydligt behagligare måste jag säga. Har haft ett litet sommarprojekt, har målat ett litet vackert bord vitt. Bordet stod här i källaren när jag flyttade in för över 20 år sedan. Nu ljuger jag lite, det var Krille som målade, men jag tittade på i alla fall och berättade hur det skulle se ut. Jag kletar ned mig som en tre åring när jag ska måla, fattar inte hur jag lyckas, men jag har färg överallt, på fingrar, ben osv.. Målare är inget yrke för mig, håller mig till undervisning i stället! I dag blir det moussaka till middag, köpte en så fin äggplanta på Maxi. Nej, nu måste jag städa, fast det tar emot, är rätt tråkigt, men det måste göras. Sa till svärmor i går att jag skulle vara så radikala och strunta i det, men det blev lite ångest och det är lika bra att städa för mitt välmående. Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskade sessa

Älskade sessa

Våar ankor, gäss och höns

Våar ankor, gäss och höns
Solen skiner på våra fjäderbeklädda vänner

Gabriel bär på lille Elon katten.....

Gabriel bär på lille Elon katten.....