fredag 5 november 2010

Tiden går....

Ännu en vecka har gått, tiden går fort och vi märker det knappt.
Jon har haft lov denna vecka, ja trillingarna med för den delen, men de fick vara på fritids när jag snickrar c - uppsats (försöker).
Jon har verkligen tagit detta med lov på allvar. Har sovit till 10.30 varje dag och spenderat resten av tiden på rygg i soffan. Ja, han är en livsnjutare utan dess like, men han ska njuta. Skoltiden går så fort förbi och rätt som det är så är man vuxen och livet börjar på allvar...
I dag har han gjort lite matteläxa som han hade över lovet. Jag tyckte han kunde tagit det i början av veckan för att få undan det, men det tyckte inte Jon, han skulle ta det i slutet av veckan. Ja, i dag var vi då i slutet av veckan. Inte nog med att han skulle göra läxan, han skulle även städa sitt rum - arma pojke! Det är svårt att hjälpa honom, jag vill ju förklara så han förstår vad han ska ha matten till.Matten ska inte bara vara tal som man gör för att de ska göras, det finns ju en mening bakom att man ska lära sig vissa saker, och jag är ju inte mattelärare. Jon däremot sa att det är bara skolan som vill plåga alla elever genom att lära dem matte. Innerst inne så vet jag att han förstår meningen med matte, men det hade nog varit pinsamt att erkänna det.
Han skrek hela tiden att han inte fattade något, men visst gjorde han det, han är nog bara lite bekväm och ville att mamma skulle sitta hos honom hela tiden. Min söte store kille som har blivit 10 år.....var blev tiden av...det går då fort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskade sessa

Älskade sessa

Våar ankor, gäss och höns

Våar ankor, gäss och höns
Solen skiner på våra fjäderbeklädda vänner

Gabriel bär på lille Elon katten.....

Gabriel bär på lille Elon katten.....